fredag 22 januari 2016

Veckobrev v3

Skridskobanan idag på morgonen

Våra tidslinjer

Hej alla föräldrar i klass 4C!

Vilket underbart vinterväder vi har haft den här veckan! Det har varit full fart på skolans skridskobana och eleverna har varit glada och rosiga om kinderna efter både raster och idrottslektioner. 

Vi har kommit igång bra med allt skoljobb. I matematik är det multiplikation och division som tränas, i NO är det nu kemi som gäller, i svenska har vi jobbat med rättstavning och tränat på skillnaden på de och dem, i SO jobbar vi med historia och arbetet med elevernas egna tidslinjer tyckte många var väldigt roligt. Det är nu vikingtiden som är temat och nästa vecka ska eleverna få bygga egna vikingskepp. På bilden har eleverna gjort klart sina robotar från i höstas och på musiken lyssnade eleverna på David Bowie och lärde sig sen grunderna för att spela gitarr. 

Eleverna har också varit inne på Unikum och börjat förbereda sina utvecklingssamtal. Förra veckan skrev jag att ni fick maila mig önskemål om tid för utvecklingssamtal. Inga önskemål inkom, så jag har nu satt ihop ett schema med tider. Om tiden ni fått tilldelad inte passar så önskar jag att ni i första hand försöker byta med någon, om detta inte går så meddela mig så snabbt som möjligt så försöker vi hitta en annan tid.  

Läxor v.4
till måndag: engelska glosor och text till kapitel 10(a postcard from Australia)
till fredag: skrivläxa i svenska, skickar idag hem ett papper med 15 ord som eleven ska skriva meningar till.

Matteläxa för samtliga elever är att antingen träna på de multiplikationstabeller som man är osäker på eller att räkna klart t o m s.108 som var den här veckans beting. Eleverna vet själva vad just de behöver arbeta med. Gör matteläxan den dag som passar dig bäst.

Kommande aktiviteter:
Utvecklingssamtal hela vecka 5
Måndag 8/2 är det studiedag, fritids öppet för inskrivna barn
Onsdag 10/2 Vinterfriluftsdag vid Rösjön, matsäck. Mer info kommer.

Trevlig helg önskar 
Karin och Narmin   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar