fredag 29 januari 2016

Veckobrev v.4

Hej!


Den här veckan har varit en lugn och bra vecka då  eleverna har förberett sina utvecklingssamtal på Unikum och jobbat mycket med eget arbete. Vi har gjort vikingaskepp, tränat mycket multiplikation och börjat arbeta med instruerande texter i svenskan.


Den här veckan har jag, Janina börjat arbeta i klassen. De första lektionerna har gått bra och jag har känt mig mycket väl mottagen av eleverna. Det verkar vara en härlig samling:) Jag har jobbat på olika skolor i Sollentuna sedan 2002 så även om det är mycket nytt känns det bekant. Jag känner även Karin sedan tidigare då vi arbetat tillsamman. Det ska bli roligt att jobba tillsammans igen.  Vi ser fram emot att träffa er alla på samtalen nästa vecka.


Läxor till v.5
Till måndag: engelska glosor + läsa och översätta kapitel 11 i textbook
Fortsätt att på valfritt sätt träna på de gångertabeller som är lite svåra. (Eleverna får gärna ta hem träningspapper som ligger på den långa bänken eller träna digitalt).


Trevlig helg!

Karin, Narmin och Janina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar