fredag 5 februari 2016

Veckobrev v 5

Hej alla barn och föräldrar i klass 4C,

Alla utvecklingssamtal utom ett är nu avklarade och precis som i höstas så känner jag att det är både trevligt och värdefullt att få träffa alla elever och föräldrar enskilt. Jag tycker att vi har haft bra och givande samtal där eleverna har fått ta det ansvar de själva känt att de velat. Om någon av er har åsikter eller feed back på samtalen så tar jag tacksamt emot det. Är det något som vi kan göra annorlunda för att samtalen ska bli ännu bättre så är jag öppen för alla förslag. Maila mig gärna så jag vet vad ni tycker.

I klassrummet har arbetat fortsatt med samma teman som förra veckan och det har varit ännu en bra arbetsvecka. Vi har även börjat spela "Mattematchen".

Förra veckan skrev Janina veckobrevet och la upp det på bloggen, men skickade inget påminnelsemail, så läs gärna även förra veckobrevet om du inte har gjort det.  

Nästa vecka 
Måndag är det hel studiedag, fritidsgården är öppen för de elever som är inskrivna. 
Onsdag är det friluftsdag på Vallen för alla fyror. Vi åker ca kl 10.00 och tar med oss egen matsäck, lämpliga kläder, skridskor och hjälm. Vi är tillbaka ca 13.30.
Om någon elev vill stanna kvar på Vallen så vill jag att de har med sig en lapp där föräldrarna intygar att det är ok. (En ansvarsfråga.)

Läxor till v.6
Till tisdag: Förbered en muntlig presentation på ca 1 minut "My english thing".
Matematik: Under veckan ska du hinna klart med baskursen t o m diagnosen på kapitel 4. Fortsätt även att träna på multiplikationstabellerna.
Svenska: Läs ur valfri skönlitterär bok minst 3 ggr 15 minuter.

Trevlig helg önskar 
Karin, Janina och Narmin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar