fredag 28 oktober 2016

Veckobrev v43

Hej alla barn och föräldrar i klass 5C

Jag vill börja med att berätta att Narmin tyvärr kommer att vara sjukskriven i 4 veckor p g a en planerad operation. Efter att ha jobbat ihop i flera år har Narmin och jag blivit ett sammansvetsat team, och både barnen och jag kommer att sakna henne mycket. Jag är ändå nöjd med att skolledningen har fixat en vikarie som redan finns i huset, Agneta från särskolan kommer att stötta oss så mycket som möjligt under Narmins frånvaro.

Skrivuppgiften "Halloween-berättelse" har engagerat eleverna under veckan och på de lektioner då vi arbetat med våra berättelser har det varit fullt fokus och en fantastisk kreativitet. Jag hoppas och tror att alla nu känner sig nöjda med sina färdiga berättelser. Jag är såå nöjd med vad de har åstadkommit!
Efter lunch idag hade vi lite Halloweenmys i klassrummet och då läste eleverna upp sina berättelser i små grupper. Eleverna fick efteråt ge varandra kamratrespons, vilket är något eleverna bör få träna på enligt läroplanen. På slutet kom Williams mamma förbi och bjöd barnen på glass och pratade lite om hur det går med försäljningen. Det blev en riktigt bra avslutning på veckan!

Nästa vecka är det höstlov och både barn och vuxna som jobbar i skolan får lite välbehövlig vila.

Vecka 45 kommer skolinspektionen till Rösjöskolan och några elever kommer ev att få svara på lite frågor. På onsdagen är det också dags för uttagning till Vi i femman. Det ska vi förstås vara med på!

Den enda läxan till v 45 är att eleverna läser vidare i boken Fröken Europa s 117 - 133.

Vill förvarna om att lördagen den 19/11 är det Öppet hus på skolan och jag har anmält till skolledningen att vi vill vara med och sälja fikabröd. Jag återkommer med mer info när jag fått bekräftat om vi får ansvara för fikaförsäljningen.

Happy Halloween och Trevlig helg
Önskar Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar