fredag 2 december 2016

Veckobrev v48

Hej alla barn och föräldrar i 5C,

Nu är vi inne i december och det är bara tre veckor kvar till jul. Mycket ska dock hinnas med innan vi tar jullov och först är det Lucia som står för dörren om en dryg vecka. Musikläraren Marie har skrivit en inbjudan som jag mailat hem till er föräldrar idag, där står det att ni gärna får komma till matsalen och se femmorna lussa kl 17.30 tisdagen den 13/12. Era barn har fått välja vilka roller de vill ha i Luciatåget. Hör av er så snart sin möjligt om ni har svårt att skaffa lämplig klädsel till ert barn. Ljus, glitter och en del lucialinnen finns på skolan.

Jag tror att de flesta av er har förstått att jag har haft en tuff vecka och jag vill bara säga att jag blev väldigt rörd och tacksam över alla peppande mail från föräldrar och elever som kom till mig i onsdags kväll. Var inte oroliga, det är segt virke i mig och jag ger inte upp i första taget! Idag var jag tillbaka och nu är allt som vanligt igen!

Vecka 49

Måndag: Eleverna tar med sig multiplikationspappret de fick hem förra                            måndagen så gör vi sista remsan i skolan.
Tisdag:  Matteprov på det som vi arbetat med under terminen
Onsdag: Läs fröken Europa s. 181-200  
             Eleverna slutar kl 12.30 Det är halv studiedag men fritids är öppet som              vanligt.  
Fredag: Engelskaprov på kapitel 5-8. Inga nya glosor utan eleverna har tagit                 hem sin workbook där de kan kolla så att allt är klart och träna lite på               det vi gjort. På måndag gör vi Round up 2 s36-37 i skolan, det är en                 sammanfattning av vad vi jobbat med.   

           Trevlig helg!
                  Karin          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar