fredag 10 mars 2017

Veckobrev v10

Hej alla barn och föräldrar i 5C

Det har varit en mycket bra arbetsvecka. I klassrummet har allt fungerat utmärkt hela veckan. Det var förstås spännande när vi i onsdags var nere på Edsbergsskolan och fick prova på hur det kan vara att ha språkval. Jag återkommer med lite mer information när det blir dags att fylla i valblanketten. När jag pratar med eleverna så verkar det som att de flesta redan vet vad de ska välja. Är ni osäkra så är jag gärna med och hjälper er att komma fram till ett klokt beslut.


Här kommer lite kort information angående ny personal i vårt arbetslag:

Vår nya NO-lärare heter Bersin Akdeniz och börjar sin tjänst nu på måndag den 13 mars.

En ny resurspedagog arbetar sedan i måndags i 5B. Hon heter Sofia Richter och är behörig lärare i svenska. Sofia kommer att arbeta i 5B tillsammans med Lotta under skoldagen och på Rösjögården efter skoldagens slut.

Abdi har sedan en tid i allt större utsträckning funnits tillgänglig för hela arbetslaget (årskurs 5), just nu stöttar han tillsammans med assistenten Fabian Göthberg främst elever i 5A.

Vikarie på musiken fram till sommaren är Johan Eklund. Han är musiker, men har jobbat en del som musiklärare. Behörig musiklärare som börjar i höst är rekryterad men jag har ännu inget namn på personen..

Behörig idrottslärare till i höst är också rekryterad. Han heter Robin Borg och går nu sin sista termin på GIH.

Från och med den här veckan och resten av vårterminen vikarierar Anna Gustafsson som idrottslärare. Hon kommer i undervisningen att assisteras av Alexander Knutsson, bland annat för att öka lugnet ytterligare, under lektioner och i omklädningsrummen. Vi i arbetslaget känner oss väldigt nöjda med den här lösningen och tror att det kommer bli mycket bra! Första veckan har det fungerat strålande.

Nedan en hälsning från Anna:

Hej,

Jag heter Anna Gustafsson och kommer nu efter sportlovet att arbeta som lärare i idrott och hälsa på Rösjöskolan (den lärartjänst som Roger haft tidigare i år). Jag har under läsåret arbetat som elevassistent på Rösjöskolans särskola och innan dess på Sollentuna International School. För tillfället går jag en motorikpedagogutbildning men annars har jag ingen lärarutbildning, bara mitt stora intresse för barn och idrott. Jag har under många år varit aktiv inom Sollentuna fotboll, både som spelare och tränare, och känner mig bekväm att leda grupper i idrottssammanhang. Linda Persson, förstelärare i Idrott och hälsa, kommer att vara min “mentor” och hjälpa mig med mycket kring bedömning och annat skolrelaterat som jag ännu inte har koll på. Jag kommer även att ha hjälp av Alexander Knutsson som kommer att finnas tillsammans med mig på lektionerna som stöd för eleverna.

Jag ser fram emot att få träffa era barn!  Skulle ni ha frågor eller vill komma i kontakt med mig, når ni mig på sap607@edu.sollentuna.se. Jag ska försöka att informera er om vad vi håller på med på idrotten och kommer då att, som med detta brev, skicka det via klasslärarna.

Hälsningar
Anna Gustafsson
E-post: sap607@edu.sollentuna.se

Läxor nästa vecka:
Till fredag: Engelska glosor + text till kap 14 (Glosorna ligger på mitt bord, jag glömde att dela ut dem idag så eleverna får dem på måndag.)
Läsläxa i historia delas ut på måndag.

Trevlig helg!
Karin och Narmin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar