fredag 24 mars 2017

Veckobrev v.12

Hej alla barn och föräldrar i 5C,

Så var det fredag eftermiddag igen, eleverna har gått hem, lugnet har lägrat sig och jag sitter kvar för att skriva ihop ett veckobrev. Vi är inne i en mycket bra period då allt jobb i klassrummet fungerar utmärkt och lärare i andra ämnen söker upp mig för att berätta hur kul det är att undervisa 5C. Den här veckan har både bildlärarna och idrottslärarna lovordat eleverna. Jag blir både stolt och glad när klassen får beröm. Även på rasterna är det nu ganska få konflikter. Visst händer det ibland att barn blir osams men så länge de löser det på ett bra sätt så det inget att orda om tycker jag. Händer det något som ni behöver få veta så lovar jag att jag ringer eller mailar berörda föräldrar direkt.

Vi har under veckan jobbat med adjektiv, argumenterande text, rättstavning (dubbelteckning) i svenskan, tabeller och diagram i matten (se bilder i förra blogginlägget), börjat vårt samarbete med bildlärarna där eleverna ska skriva historiska artiklar hos mig och sen göra bilder och snygg layout till vår digitala tidning på bildlektionerna. På idrotten har det den här veckan handlat om dans.

Nästa vecka: 
Onsdag är en halv studiedag och eleverna slutar därför kl 12.30.

Fredag åker vi på studiebesök till Karlbergs slott där Jacobs pappa Oscar har fixat en guidad för oss. Eleverna får med sig någon typ av macka, festis och en frukt från skolan, men vill man förstärka sin matsäck med något hemifrån så går det förstås bra. 
Läxa till fredag är engelska glosor (de förhör jag innan vi åker).
Fr o m torsdag nästa vecka och fram till påsk har Narmin semester. Jag hoppas att jag får en vikarie men vet ännu inte.

Glöm inte att lämna in språkvalsblanketten nästa vecka.

Trevlig helg önskar Karin och Narmin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar